Veckans bloggtema och en klännings öde

Veckans bloggtema: Dåligt samvete

Vad händer när man självmant går in i sin favoritbutik som har 50 % rea? Speciellt när man precis har köpt en svindyr klänning och svurit med handen på hjärtat att inte shoppa på månader.  Jo – man får dåligt samvete.  Inte fan blir det bättre när man går därifrån med en shoppingbag.

Men jag kan förklara.

  1. Det är en klänning.
  2. Den är en lagom lång.
  3.  För mig som är kort liten behövs det lagom långa klänningar 24/7.

Som sagt, jag har många anledningar till att köpa den. Men den största är trots allt: Den sitter jävligt bra på mig. Önskar nästan att den inte gjorde det. För tänk er, en superfin klänning som sys upp för att förgylla någons vardag. Och så blir den hängande i en butik, dag in och dag ut. Tills personalen tycker den varit en dålig investering och sänker priset med 50 %. Plötsligt är den värd hälften så mycket!

Tänk er själva hur det känns.

Hur ska det gå för den? Ska den få stå där för evigt? En dag kommer det en tjej som tycker den ser ganska fin ut. Hon provar den och överraskas över hur perfekt den sitter. Färgen, modellen och längden sitter där den ska. Som om den är skapt för henne! Säg mig, skulle NI kunna lämna kvar den stackars klänningen som har hittat sitt kall? Denna tjej hade inte hjärtat att göra det. Därför hänger nu den i hennes garderob bland alla andra klänningar.

Men jag gör det med dåligt samvete alltså. För nu måste jag hitta ett par skor till den också…

Om ni inte tror mig får ni titta själv.

Jag säger ju det, den sitter perfekt.

Fler som hängt på Veckans tema (listan uppdateras kontiuerligt)
Yoanna
Sossessa

Carpe Diem
Arto Cious

Om Fröken Upp&Ner

Hur ska man klara sig i den stora världen utan att tippa över kanten? Här kan du följa mig genom livets hårda prövningar. Vilken kläning ska man ha? Vilken glass är bäst som tröst? Det finns små ljusa stunder i livet och dessa kommer jag dela med er. Ju fler ljusa stunder vi har omkring oss -desto mindre mörk blir världen. Visa alla inlägg av Fröken Upp&Ner

2 responses to “Veckans bloggtema och en klännings öde

Lämna en kommentar